سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ برادران دنیایی، بر اثر زودْ گسلیِ علل آن، گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]

 

تفاوت های بین مردان و زنان
در اینجا به چند ویژگی از ده ها ویژگی خاص بین زنان و مردان اشاره می کنیم. آنها را به خاطر بسپارید.

اول:

الف) مردان بسیار کلی نگر هستند و دید طولی دارند.

ب) زنان بسیار جزئی نگر هستن و نگاهشان عرضی است.

به عبارت دیگر نگاه به فاصله های دورتر و به خاطر سپردن کلیات تصویر از ویژگی های ذهنی مردان است در حالی که ذهن زنان مانند اسکنر از نزدیک ترین فاصله ها شروع به ثبت جزئیات تصویر در ذهن می نماید.

دوم:

الف) ذهن مردان دارای خاصیت تصویر سازی(imaging) بسیار قوی است.
یعنی با دیدن تنها بخشی از تصویر مابقی تصویر را در ذهن خود تکمیل می نمایند.

 

ب) ذهن زنان دارای خاصیت تصویر گری(painting) می باشد.
یعنی با دیدن تصویر کامل اقدام به تحلیل تصویر با جزئیات می نمایند.

 

با این مقدمه می توان فهمید چرا جریان مُد در ایران به سمتی پیش می رود که بخشی از بدن برهنه باشد: از نشان دادن فقط بخشی از موی سر گرفته (نه تمام آن) تا برهنگی تا ساق دست یا بخشی از قوزک پای خانم ها...پدیده تصویر سازی در مردان 3ویژگی رو به دنبال دارد:
چون ذهن، مابقی تصویر رو با استفاده از سلیقه شخصی طراحی می کند:
1.آن طور که بخواهد تصویر رو کامل می کند.(از نوع آرایش در بخش حجاب گرفته تا حتی رنگ پوست بدن در بخش لباس های محرک یا چسبان یا بدن نما یا...)
2. چون سازنده تصویر ذهن خود فرد است از ماندگاری فوق العاده بالایی برخوردار است، یعنی حتی 10 سال بعد هم بخواد می تواند به یاد آورد.
3. فرد در صورت دلخواه می تواند خودش را جای کاربر تصویر بگذارد که این منتهی به مقدمه انحراف جنسی( یکی از عوامل بسیار مهم در شروع زنای ذهن) خواهد شد.

این مسئله، زمانی اهمیت خودش را نشان خواهد داد که به نوع لباس های موجود در بازار کمی دقت کنیم. مهندسی مُد، در غالب کشورها علی الخصوص در ایران مهندسی کاملاً پیچیده و حساب شده ای است.

نوع رنگ لباس ها به ویژه بحث "رنگ سال" دارای نکات جالبی است.

فرهنگ های تزریقی در فرهنگ زندگی ایران مثل "ولنتاین" چه نکاتی در پی دارد؟

نوع لباس مردان آیا بی حساب طراحی شده است؟ یا فقط معیار طراح از طرح لباس هایی با محوریت بدن نمایی، تحریک و... صرفاً زیبایی شناسی بوده است؟

تعریف طراح از زیبایی چیست؟

جالب آنکه بدانیم تعریف زیبایی در نگاه خانم ها بعضاً 180 درجه با تعریف آقایان متفاوت است. نظریه ای که گفته:?زن مثل گل است، با نگاه کردن به گل از زیبایی اش کم نمی شود و باید همه از زیبایی گل لذت ببرند? تکنیک های جالبی را در فریب مردم به خرج داده است. نظریه ای که بر خلاف تصور خیلی ها جدید نیست و قدمت چند صد ساله دارد. مردها با دیدن یک زن زیبا اصلاً به زیبایی وی توجه نخواهند کرد. زیبایی دم دست در نظر مردان صرفاً بُعد "جنسیتی" را تقویت می کند نه "جنسی"!!

تفاوت دو واژه جنسیتی و جنسی:
به عامل ارتباط دو جنس مخالف بر میگردد:
فرض می کنیم شما به مغازه ای می روید که کالایی خریداری کنید. اینکه فروشنده زن باشد یا مرد برایتان در خرید تفاوت داشته باشد یعنی اینکه "جنسیت" طرف مقابل مهم است. نه نوع آن کالا و کیفیت آن
ولی صرفاً اگر عامل ارتباط شما "کالا و جنس" باشد یعنی عامل ارتباط "جنسی" است نه "جنسیتی"

 

 

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط حرف و حدیث 97/4/23:: 10:14 صبح     |     () نظر